ISU-122

Jak dwie połówki razem

Chłodnice i dechy - taki wojenny pomysł na amortyzację - zmontowane i pomalowane.
Zatem zespół na stół i kolejny kroczek - połączyć to w jedną całość.

I jeszcze wykonać gumowy far ...

... Czytaj więcej ...

Krata zabezpieczająca

W jednej z poprzednich aktualizacji, w tej w której Radek wiercił 288 otworów, widać było wycięte detale z charakterystycznymi soczewkowymi otworami.
Stanowią one podstawę wykonania "krat" ...

... Czytaj więcej ...

Obie już są

Słuchajcie - już są!

Obie :)

Trochę się naczekaliśmy na dorabianą połówkę, lecz to już historia. Cały zespół chłodnic jest w kazamacie i czeka na montaż.
A wiecie co w ...

... Czytaj więcej ...

Zbieramy na chłodnicę

Postanowiliśmy zorganizować zrzutkę.

W naszych głowach jest myśl, i to bardzo realna, że wiosną 2024 roku ISU-122 ożyje. I choć pracy zostało jeszcze dużo, to termin jest absolutnie re ...

... Czytaj więcej ...

Jeszcze odrobinę wnętrza

Wczoraj wstawiłem kilka porównawczych zdjęć stanu było/jest, a dzisiaj jeszcze małe uzupełnienie wyglądu środka wozu.
Zdjęcia robione w całym poprzednim roku, obecnie niekoniecznie ułożone ...

... Czytaj więcej ...

Osłona wentylatora

To kolejny temat z cyklu puzzle 3D, bardzo "ciepło" przez nas wspominany...
Dlaczego? Z oryginału zostało bardzo niewiele. Na poniższych zdjęciach, gdzieś pod tą stertą zbiorników i brudu, l ...

... Czytaj więcej ...

Wstawiamy!

Przyszła chwila na ostatnią prostą przed uruchomieniem silnika W-2IS.

Wstawiamy silnik i wentylator na podstawę testową. Potem zostanie przygotowanie instalacji chłodzenia oraz smarowa ...

... Czytaj więcej ...

Coś, trochę do ISU

Czasem aby zrobić „coś” trzeba .. zrobić „coś”
Kilka chwil temu z naszego warsztatu wyjechało takie właśnie „coś”.

Jest to głęboka modernizacja podstawy pod kuchnię polową z prz ...

... Czytaj więcej ...

Słoneczko

Weryfikacja Horsta postawiła kilka zadań do rozwiązania.
Uszczelki i uszczelniacze to było oczywiste nawet zanim Kwiatek odkręcił pierwszą nakrętkę.
Połamane lub pocięte detale – po pr ...

... Czytaj więcej ...

Horst

Horst przyjechał do nas z Muzeum Broni Pancernej w Poznaniu. W czasach gdy muzeum nie istniało, Horst dzielnie uczył budowy silników czołgowych kolejne pokolenia Pancerniaków.
A przynajmni ...

... Czytaj więcej ...

Skrzynia biegów

W ISU-122 oryginalnej skrzyni biegów nie było.
Cały przedział silnikowy był pusty i to najprawdopodobniej od chwili przekazania wozu do muzeum w latach 60. ubiegłego wieku.
Na szczęśc ...

... Czytaj więcej ...

Połówka chłodnicy

Stała się bardzo istotna rzecz – pozyskaliśmy do projektu ISU-122 jedną chłodnicę!
To nie rozwiązuje problemu układu chłodzenia, bo w zespół wchodzą dwie takie chłodnice i zbiornik wyrównaw ...

... Czytaj więcej ...

Malowanie zewnętrza

Jeden z łatwiejszych do pomalowania w naszej karierze pojazdów.
Nie dość, że cały jednobarwny, to jeszcze dość proste powierzchnie.
Podkład – oczywiście epoksydowy, barwiony na orygi ...

... Czytaj więcej ...

Malowanie wnętrza

Jak zawsze najprzyjemniejsza część całej pracy. Wszystko już przygotowane, korozja usunięta.
Podkład leży i oczekuje na barwy docelowe.
Stosujemy podkłady epoksydowe z fosforanami cynk ...

... Czytaj więcej ...

ISU-122 z armatą na miejscu

ISU-122 - największy aliancki niszczyciel czołgów II wojny światowej odzyskał armatę.

Po renowacji wnętrza pojazdu, jak i samej armaty, przyszła chwila, aby cały zespół zamontować ponownie n ...

... Czytaj więcej ...

Gródź silnikowa

...czyli chwila, w której do prawie niczego musisz dorobić wszystko pozostałe...

Korozja, z którą zmagał się wóz nie oszczędziła grodzi silnikowej. Praktycznie cały jej dół został znisz ...

... Czytaj więcej ...

W-2IS silnik do ISU-122

Taka mała ciekawostka - jak uruchomić silnik w wozach rodziny IS - i oczywiście ISU.
Najpierw należy taki silnik znaleźć, co nie jest wcale takie proste.

Niby jest prawie taki ...

... Czytaj więcej ...

Celownik teleskopowy CT-18

Dzisiaj będzie o nowym nabytku, jakim jest celownik teleskopowy CT-18 :)
W wozach ISU-122 oprócz celownika panoramicznego Hertza służącego do celowania pośredniego, używano celownika telesk ...

... Czytaj więcej ...

Przeciwpancerne

Isiątko dostało dziś kilka pecynek.
Tak aby Goście odwiedzający pokład działa mieli co dźwigać. 

Zakup przekazany Muzeum Wojska Polskiego, na potrzeby projektu ISU-122 

... Czytaj więcej ...

ISU-122 - jesienne barwy

Przyszła pora na zamknięcie etapu prac przy ISU-122 - podkład epoksydowy położony :) Oczywiście przed nami jeszcze wierzchnia warstwa lakieru, ale już nieśmiało można mówić o rozpoczęciu składan ...

... Czytaj więcej ...

O trzy mniej!

Dzisiaj przekazaliśmy do Muzeum Wojska Polskiego 3 pozyskane kilka chwil temu ogniwa gąsienic do naszego ISU-122. Brakuje jeszcze co najmniej 8 sztuk oraz sworzni do nich. ...

... Czytaj więcej ...

Gąski ISU-122

Prosta czynność - rozpięcie taśm gąsienic.
Tak przynajmniej jest napisane w instrukcji.

Kilka dni zmagań i udało się wybić sworzeń łączący ogniwa. Niestety taśmy naszego ISU są ba ...

... Czytaj więcej ...

Kabriolet

Idealny wariant na gorące lato ISU w wersji kabriolet :)
Z pojazdu wymontowaliśmy praktycznie wszystko co tylko było do usunięcia.
Mamy ogromną nadzieję, że do końca wakacji środek poja ...

... Czytaj więcej ...